צרו קשר

הבלוג

ייעוץ ניהולי

הקוד האתי שכל הנהלה צריכה לאמץ לעצמה

ב-7 באוקטובר איבדנו את אביב קוץ ז”ל, חבר הנהלה ב- AVIV שהיה סמנכ”ל בכיר ומנהל נערץ. במלאת שנה למותו קיבצנו 7 ערכים שהנהלות וחברות יכולות ללמוד מאביב ולאמץ, כדי להמשיך את מורשתו הניהולית

שנה חלפה מאז אותה שבת באוקטובר בה איבדנו את חברנו אביב קוץ ז”ל, יחד עם אשתו וילדיו. אביב, שהיה דמות דומיננטית ומשמעותית בהוויה של AVIV, היה איש רב פעלים, מלא יכולות וידע עם אישיות קורנת. את צעדיו הראשונים בחברה עשה כסטודנט, ובזכות הכישרון, המקצוענות והחריצות שלו, התקדם ב- 24 שנותיו איתנו והפך לסמנכ”ל בכיר וחבר הנהלה.

כמנהל נערץ, אביב קוץ השאיר אחריו מורשת שנרצה לממש, ולא רק לזכור. במילה אחת, זו היתה הענווה שאפיינה אותו יותר מכל. גם ענווה אישית וגם ענווה ניהולית, וכמנהל אביב היה – והינו – דוגמה ומופת לערכים שצריכים ללוות כל הנהלה וחברה:

ניהול בגובה העיניים. לעובדים שניהל היה אביב עמית לכל דבר ועניין, שותף לחיפוש אחר הידע ולא בעל סמכות או מנהל; לעמיתיו הקשיב, גילה אמפתיה, נמנע מהתנשאות ונתן תמיד עצת זהב; וללקוחותיו דיבר בתמימות ונחישות אין קץ אשר קסמו ללקוחות שהפגינו כלפיו מסירות שאין לה תחליף.

קרדיט ופירגון לאחרים. אביב מעולם לא התפאר במעשה ידיו, על אף שהיו לו ידיים של יוצר-על. כל דבר שנגע בו היה אומנות, אך בצניעותו הוא לא התהדר או התגאה בפרי עמלו. וכמו בחייו הפרטיים – כך גם במקצועיים: את כל הקרדיט הוא נתן לאנשים שלו ותמיד דאג לחזק, להחמיא ולהודות לצוות, לפרגן ולומר מילת עידוד חכמה ורגישה. בכל פעם שקיבל מחמאה, הוא טרח לפרגן למי שעשה ולכל מי שהגיע לו כדי להגדיל את כולם, גם על חשבונו שלו.

אחריות. התכונה שנמצאת בצד השני של הקרדיט, היא ההתחייבות המוסרית לגבות את הצוות. “הדברים הטובים זה האנשים שלי, הפחות טובים זה אני”, הוא היה אומר.
כמנהל, הוא נשא באחריות למצבים המורכבים והבעייתיים; וכשהכול עבד טוב והצליח – זה בזכות העובדים.

מודעות עצמית גבוהה לחוזקות ולחולשות, אשר שמה בחזית את שני הקצוות ביכולותיו. הוא תמיד ידע ללכת ביניהן, להביא את חוזקותיו להשגת המטרות והיעדים; ומנגד, להציף את חולשותיו באופן כן ואותנטי. המודעות העצמית היא גם זו שאפשרה לו ללמוד מטעויות, להשתפר כל הזמן ולהצטיין במלוא מובן המילה.

יצירת סביבת עבודה נעימה. אביב יצר אווירת עבודה חיובית, שם דגש על חדוות עשייה בקרב הצוותים בהם פעל והביא תוצאות. הוא ידע לקחת כל סיטואציה למקום אופטימי ואין פלא שכולם רצו בקרבתו וייחלו לנוכחותו הוא נתן לכל אחד מקום מיוחד בצוותי העבודה בהם היה שותף, כדי שיחושו בנוח וירגישו מוערכים.

הסתפקות במועט. על אף שעבור החברה הוא תמיד נלחם על כל דולר ושקל, עבור עצמו הוא תמיד ויתר. אביב לא התעניין במעמד, הגדרת תפקיד או בכבוד, אלא האמין במהות ולא במה שעוטף אותה. הוא נתן תחושה שמה שיש לו מספק אותו, קיבל כל מחווה כספית בהודיה ונרתם ראשון לתת לטובת הכלל כשהיה צורך. הוא ידע שאם הוא עצמו יצרוך פחות – אחרים ייהנו יותר.

יושרה ואמינות. ענווה ניהולית מתחילה באותנטיות ומסתיימת ביושרה ואמינות. פיו וליבו של אביב תמיד היו שווים כערך עליון עמוק ופנימי. מסוג התכונות שאו שיש לך את זה או שלא, ולאביב היה את זה, ובגדול. הוא היה מקפיד על יושרה ודיוק מוחלט, ללא מורא מן האמת, גם כשהיא קשה; וכשהיה צריך ‘לעגל פינות’, הוא תמיד היה מבין ומשתף פעולה מתוך אחריות ניהולית, אבל ידע להציב קווים אדומים מאוד ברורים.

כאדם כל כך מיוחד, אביב הותיר אחריו מורשת ניהולית איתנה שהפכה לקוד האתי של AVIV. אנחנו מזמינים כל מנהל ומנהלת לאמץ את מורשתו, לחרוט את הענווה על מגילת ליבם ולהיות מנהיגים כריזמטיים, משפיעים ורגישים, שסוחפים אחריהם את האנשים שלהם, תוך בניית אמון וביטחון. ממש כמו אביב.

אהבתם?

קבלו את התכנים שלנו ישירות לתיבת המייל

זאת תחילה של ידידות מופלאה (:

ממש בקרוב נתחיל לשלוח לך תכנים, נתראה באינבוקס!

תגובות:

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אני רוצה לראות מה השאר כתבו